Назад на почетак Приручника

Приручник за проналазаче

Облици права интелектуалне својине

Жиг

Жиг може бити реч, слоган, лого или њихова комбинација која издваја ваш производ или пословање од других. Жиг је правно заштићени знак који може бити валидан неограничено дуго ако се исправно користи и одржава Зато заштићен знак повезан са популарним именом – бреном може бити од огромне вредности за власника.

Одобравање и регистрацију жигова обавља национални завод за ИС, код које и аплицирате. За мултинационалну покривеност можете поднети један захтев или за међународни жиг користећи Мадридски систем код Светске организације за Интелектуалну својину (WIPO – World Intellectual Property Organization) или за комунитарни жиг тј жиг заједнице (за заштиту у ЕУ) код OHIM. Да бисте избегли проблеме вероватно ће вам бити потребна помоћ заступника за жигове. (Многи патентни заступници су и заступници за жигове.)

Жигови не штите идеје нити саме производе. Али ако желите да изнесете производ или ваш проналазак на тржиште, жиг може бити врло исплатива дугорочна инвестиција. Она често може постати и ваш највреднији облик права ИС

ZIS