Који су технички предуслови за подношење пријаве или поднеска?
За електронско подношење пријава или поднесака Заводу за интелектуалну својину неопходно је поседовати квалификовани сертификат за електронски потпис који издају: 1) ЈП Пошта; 2) Привредна комора Србије; 3) МУП (бесплатни сертификат за електронски потпис на личној карти); 4) Халком, 5) Е-Смарт. На рачунару је потребно 32-битно Јава извршно окружење (видео упутство је у најчешће постављаним питањима). Електронски потпис при електронском подношењу се врши са рачунара (Windows, Linux, MacOS – зависно од техничких предуслова за конкретни сертификат), док унос и преглед података евентуално можете урадити са било ког мобилног уређаја чији екран може да прикаже цео веб формулар.
Из којих корака се састоји припрема и електронско подношење пријаве?
Након регистрације на систем еПријаве депонујете сертификат за електронски потпис, тако да није потребан долазак у Завод тим поводом. При изради нове пријаве или поднеска унесите податке и прилоге и извршите снимање. Проверите податке и акцијом „Поднеси“ започињете подношење, које се састоји из: 1) електронског потписа, 2) прибављања инструкције за уплату таксе, и 3) слања. Након окончаног подношења првобитни статус пријаве „У изради“ се мења у „Поднето“.
Шта добијате подношењем пријаве?
Подношењем пријаве електронским путем аплицирате за стицање заштите одређеног права на територији Републике Србије потпуно идентично као да сте пријаву поднели у папирној форми.
Колико кошта заштита?
Електронско подношење омогућава и умањење износа таксе који можете израчунати користећи онлајн калкулатор таксе и проверити на страници са прописаним тарифама административних такси.
Износ таксе се аутоматски израчунава приликом електронског подношења, након уношења и снимања података, а можете унети и измењен износ када је потребно. Приликом подношења добија се инструкција за плаћање у облику опште уплатнице са бројем рачуна, износом и генерисаним позивом на број, тако да уплату можете извршити помоћу Вашег електронског банкарског система, на пошти или у банци. Подржана је и уплата помоћу платних картица а предвиђено је и мобилно плаћање путем IPS QR кода.
Када је пријава поднета Заводу за интелектуалну својину?
Ако су електронска пријава или електронски поднесак поднети радним даном у периоду до 15:30, сматраће се да је поднета истог дана када сте окончали поступак електронског подношења. Уколико су електронска пријава или електронски поднесак поднети нерадним даном или радним даном после 15:30, третираће се као да су у Заводу примљени првог наредног радног дана.
Како да знам да ли је моја електронска пријава примљена?
Након успешног електронског подношења статус пријаве се из „поднето“ мења у „заведено“. Аутоматски добијате имејл обавештење о пријему електронског документа. Након завођења у електронске регистре добијате електронски и информацију о броју под којим је ваша пријава заведена, а прописани подаци дефинисани законима о правима интелектуалне својине постају јавно доступни у одговарајућем регистру на сајту Завода за интелектуалну својину.
Напомена:
Од 1.фебруара 2021.године измењен је распоред података у формуларима за унос електронских пријава, а систем функционише на исти начин као раније. Обратите нам се путем имејла уколико наиђете на потешкоће приликом уноса података и подношења.