Назад на почетак Приручника

Приручник за проналазаче

Конкуренција и тржишни потенцијал

Значајна новост

Ваша идеја би, наравно, требало да буде другачија од постојећих производа или документованих идеја. Али бити незнатно другачији неће бити довољно. Ваша идеја би требало да понуди јасне техничке или комерцијалне предности које постојећи производи и друге идеје не нуде.

Ове предности такође треба да имају потенцијал да буду заштићене законом јер у највећем броју случајева само јака интелектуална својина (ИС) има комерцијалну вредност. Бавићемо се потпуније овим у Делу 5.

Да бисте проценили степен новости ваше идеје требало би детаљно да погледате производе и патенте које сте нашли у вашој претрази. Било који елемент ваше идеје који се може наћи у постојећим производима и идејама ће смањити њену новост. А све што смањује новост ваше идеје ће вероватно смањити и њену потенцијалну комерцијалну вредност.

Вредновање патената

Важно: Ова вежба процене мора бити обављена темељно посебно јер патенти могу бити сложени, високотехнички документи. Због тога ће вам можда бити потребна помоћ патентног заступника да уради нешто или све од доле наведеног. Ако мислите да ваша идеја има добар комерцијални потенцијал, ово ће бити добро уложен новац.

  1. Набројте, према важности, нове особине ваше идеје.
  2. Удружите све пронађене патенте који се чине релевантним за вашу идеју.3. Претражите сваки патент у потпуности тражећи сличности с вашом идејом. Посебно добро погледајте поднете патентне захтеве, одобрене патентне захтеве и званичне извештаје претраживања. (Ако извештај претраге цитира друге патенте можда ће бити потребно да погледате и њих.)
  3. Кад год нађете особину своје идеје која је покривена стањем техникеуклоните је с ваше листе.
  4. На крају вежбе, колико особина је остало на вашој листи? Ако је уклоњена једна или више кључних особина, оно што остане може бити преслабо да би имало комерцијалну вредност.

Има ли места за вашу идеју?

Ако постоји велики број патената у одређеној области технике, можда неће бити много јаких изгледа за нове идеје. На пример, тренутно постоји преко 60 патената за плутајући сапун – прилично једноставан производ, па се мора поставити питање колико јаки могу бити многи од тих патената. Било ко са још једном идејом за плутајући сапун може наићи на тешкоће да прибави иоле значајну ИС.

Ко шта поседује?

Такође помаже да приметите ко поседује патенте који су најрелевантнији за вашу идеју. Ако велике компаније имају јако присуство ИС у „вашој“ области технике, може бити тешко да се такмичите с њима чак иако је ваша идеја различита од било које друге. Проналазачи понекад победе у сукобима „Давида и Голијата“ али у таквој ситуацији ваша идеја треба да има изузетан комерцијални потенцијал да бисте уопште имали шансу за успех – поготово што се тиче привлачења инвестиција.

ZIS