Назад на почетак Приручника

Приручник за проналазаче

Конкуренција и тржишни потенцијал

Конкуренција

Када размишљате о тржишном потенцијалу своје идеје, морате размотрити како би могла да се носи с конкуренцијом.
Такође морате проучавати конкуренцију из другог разлога: ако је ваша идеја потпуно нова, оно што можете сазнати о конкурентским производима или компанијама могу бити једини поуздани доступни тржишни подаци.
Конкуренција не значи само производе који су идентични вашој идеји. Она значи било шта што се тренутно користи или ради да би се решио проблем којим се бави ваша идеја.

На пример, ако је ваша идеја нова мишоловка, конкуренција нису само све остале мишоловке. Она мора да укључи све методе за истребљивање мишева – чак и мачке!

Осим ако већ нисте експерт у својој области проналаска, процена конкуренције обично укључује три фазе:

1.Ко су ваши конкуренти?

Користећи Интернет, било би лако пронаћи конкурентске производе и технологије било где у свету. Не занемарујте производ само зато што се не продаје у вашој земљи. Тржишта су сада глобална, а производи који се тренутно продају у само једној земљи могли би бити доступни широм света у року од неколико месеци.Као и са стањем технике, будите обавештени, претражите у радњама, аутлетима, каталозима итд. Читајте индустријске часописе и посећујте трговинске изложбе и сајмове, откријте шта људи купују и шта не купују као и да бисте сазнали више о лансирању нових производа..

Причајте с људима из релевантних струка и заната. Питајте их које производе и методе користе или не користе и зашто. (Наравно, не откривајте свој проналазак.) Посебно вам експерти у пензији могу дати вредне информације које нису смели да откривају док су били запослени. Они би могли да имају слободног времена и ако им се допада оно што ви радите, можда би били заинтересовани да се укључе у ваш пројекат.

2. До које су вам мере конкуретни велика претња?

Потребно је да знате што је више могуће о свакој конкурентској компанији. Ако компанија продаје више производа, разматрајте само оне који ће се такмичити с вашом идејом. На пример:

  • Колико новца зарађују од тих производа?
  • Како одређују цене производа?
  • Колико често унапређују или замењују производ?
  • Који је њихов удео на тржишту и да ли расте или опада?
  • Како и где дистрибуирају своје производе?
  • Колико широко рекламирају своје производе и свој бренд?
  • Колико је добра њихова техничка и пост-продајна подршка?
  • Каква је њихова репутација међу потрошачима и у бранши?

Имајте на уму да способност компаније да се такмичи може зависити више од маркетинга него од технологије, зато не потцењујте претњу технички инфериорног производа ако компанија која га продаје може себи приуштити да потроши много новца на маркетинг.

3. Да ли ваша идеја може успешно да се такмичи с њима?

Лансирање новог производа никад није лако јер тржиште већ припада конкуренцији. Они су познати, искусни и можда им се верује док је ваш производ непознат. Морате пажљиво да размотрите да ли ваша идеја заиста има потенцијал да заузме довољно тржишта да би била привлачна пословна прилика за компаније или инвеститоре.

 

Питања која бисте могли да размотрите укључују:

Да ли некоме заправо треба ваш производ?

Проблем који ваш изум решава можда вас занима, али да ли се и довољно других људи осећа тако?? Ако не, тржиште може бити превише мало и непрофитабилно да би било вредно труда.

Које је најбоље тржиште за ваш производ?

Ово је много теже за одговорити него што многи инвеститори мисле. Исто тржиште често може бити развијено на различите начине, тако да тражите рупе у тржишту – простор где је постојећа конкуренција слаба.

На које тржиште је најлакше ући?

Минимизирање ризика мора бити приоритет приликом лансирања новог производа. Ако је улазак на ваше „најбоље“ тржиште скупо, можда би било добро започети са оним које је јефтиније и на њега ући, чак и ако је мање исплативо.. Успех на овом тржишту може касније олакшати улазак на профитабилнија тржишта.

Колико је здраво ваше циљно тржиште?

Да ли расте или се смањује? Не би требало да улазите на тржиште у опадању осим ако не мислите да ће га ваш производ оживети. Гледајући у будућност, да ли ће се догодити неке технолошке, социјалне, регулативне или правне промене које могу радикално да утичу на његов опстанак и успех?

По којој цени би ваш производ морао да се прода?

Ако цена вашег производа није слична ценама које наплаћује конкуренција, може вам бити тешко да продате или да зарадите. Конкуренти су за вас урадили већи део вашег истраживања: открили су цену коју ће тржиште даподнесе.

Да ли ће ваш производ испунити стандарде?

Већина производа мора да испуни националне или међународне безбедносне стандарде, стандарде перформансе и друге пре него што законски могу да се продају. Постизање усаглашености може бити дуг и скуп процес, стога сазнајте шта ће бити потребно.

ZIS