Назад на почетак Приручника

Приручник за проналазаче

Конкуренција и тржишни потенцијал

Смернице за истраживање

Вероватно ћете морати сами да урадите истраживање тржишта. Професионално истраживање је често прескупо и ако је ваша идеја још у фази концепта, постоји ризик да је други људи неће у потпуности разумети..

  • Универзитети су могући извор јефтине помоћи у истраживању. На пример, неким одељењима може затребати пројектни материјал из стварног живота за њихове студенте. Међутим, проблем је у томе што се студенти разликују по способностима, тако да квалитет не може бити загарантован.
  • Сва ваша истраживања треба да изгледају професионално. Ово је важно јер у неком тренутку може бити потребно да представите ваше истраживање другим професионалцима као део предлога за финансирање.
  • Користите само поуздане изворе или информације из прве руке и забележите сваки извор. Никад не радите оно што раде неки проналазачи, не представљајте као доказ збирку чланака из популарних новина и часописа..
  • Анкете потрошача можда се чине добром идејом, али многи људи кажу једно истраживачима, а касније раде управо супротно. Анкете стога могу бити лош водич за стварно понашање потрошача приликом куповине.Не верујте у мишљење породице и пријатеља! Већина вам неће рећи искрено мишљење да би избегли расправу или зато што не желе да повреде ваша осећања.
  • Не игноришите некога чије се мишљење разликује од свих осталих. Та особа је можда једина која је препознала главну слабост ваше идеје..

Бесплатни или јефтини извори тржишних информација.

  • Углавном Интернет. Ипак будите опрезни, јер већина података које пронађете може бити застарело или нетачно.
  • Многе академске и велике јавне библиотеке имају одељења за пословне информације у којима раде услужни библиотекари са искуством у проналажењу чињеница.
  • Користите Espacenet – patent search да погледате недавне патентне пријаве. Она вам може дати назнаке о производима и технологијама на којима можда раде велике компаније.
  • Посећујте релевантне сајмове и изложбе. Разговарајте с људима, сазнајте шта ко ради.

Процена будућег ризика

Сада треба да обавите пресудан задатак за који су многи проналазачи превише нестрпљиви да би се њиме бавили. Задатак је да застанете и упитате се „Има ли довољно доказа који оправдавају даљи развој моје идеје?“

Ово је битно из три разлога:

  1. Чак иако је идеја нова и изгледа да има тржишног потенцијала то не значи аутоматски да је вреди искористити.
  2. До сада, ваша идеја вас није много коштала. Али ако се одлучите да је комерцијално искоришћавате, трошкови и ризици ће ускоро постати много виши.
  3. Размишљање о искоришћавању идеје је углавном једноставно. Релаизација је много тежа. Стога морате бити сигурни у сопствене вештине и способности пре него што се одлучите да идете даље.

Приликом доношења важне одлуке – да ли да наставим да развијам ову идеју или не? – од помоћи ће бити три кључна питања о којима би требало да размислите:

  • Да ли је моја идеја значајно нова?
  • Да ли моја идеја има значајан комерцијални потенцијал?
  • Да ли сам спреман за лични изазов претварањa своје идеје у пословну прилику?

Погледајмо свако од њих редом..

ZIS