Смернице за истраживање
Вероватно ћете морати сами да урадите истраживање тржишта. Професионално истраживање је често прескупо и ако је ваша идеја још у фази концепта, постоји ризик да је други људи неће у потпуности разумети..
- Универзитети су могући извор јефтине помоћи у истраживању. На пример, неким одељењима може затребати пројектни материјал из стварног живота за њихове студенте. Међутим, проблем је у томе што се студенти разликују по способностима, тако да квалитет не може бити загарантован.
- Сва ваша истраживања треба да изгледају професионално. Ово је важно јер у неком тренутку може бити потребно да представите ваше истраживање другим професионалцима као део предлога за финансирање.
- Користите само поуздане изворе или информације из прве руке и забележите сваки извор. Никад не радите оно што раде неки проналазачи, не представљајте као доказ збирку чланака из популарних новина и часописа..
- Анкете потрошача можда се чине добром идејом, али многи људи кажу једно истраживачима, а касније раде управо супротно. Анкете стога могу бити лош водич за стварно понашање потрошача приликом куповине.Не верујте у мишљење породице и пријатеља! Већина вам неће рећи искрено мишљење да би избегли расправу или зато што не желе да повреде ваша осећања.
- Не игноришите некога чије се мишљење разликује од свих осталих. Та особа је можда једина која је препознала главну слабост ваше идеје..
Бесплатни или јефтини извори тржишних информација.
- Углавном Интернет. Ипак будите опрезни, јер већина података које пронађете може бити застарело или нетачно.
- Многе академске и велике јавне библиотеке имају одељења за пословне информације у којима раде услужни библиотекари са искуством у проналажењу чињеница.
- Користите Espacenet – patent search да погледате недавне патентне пријаве. Она вам може дати назнаке о производима и технологијама на којима можда раде велике компаније.
- Посећујте релевантне сајмове и изложбе. Разговарајте с људима, сазнајте шта ко ради.
Процена будућег ризика
Сада треба да обавите пресудан задатак за који су многи проналазачи превише нестрпљиви да би се њиме бавили. Задатак је да застанете и упитате се „Има ли довољно доказа који оправдавају даљи развој моје идеје?“
Ово је битно из три разлога:
- Чак иако је идеја нова и изгледа да има тржишног потенцијала то не значи аутоматски да је вреди искористити.
- До сада, ваша идеја вас није много коштала. Али ако се одлучите да је комерцијално искоришћавате, трошкови и ризици ће ускоро постати много виши.
- Размишљање о искоришћавању идеје је углавном једноставно. Релаизација је много тежа. Стога морате бити сигурни у сопствене вештине и способности пре него што се одлучите да идете даље.
Приликом доношења важне одлуке – да ли да наставим да развијам ову идеју или не? – од помоћи ће бити три кључна питања о којима би требало да размислите:
- Да ли је моја идеја значајно нова?
- Да ли моја идеја има значајан комерцијални потенцијал?
- Да ли сам спреман за лични изазов претварањa своје идеје у пословну прилику?
Погледајмо свако од њих редом..