Назад на почетак Приручника

Приручник за проналазаче

Конкуренција и тржишни потенцијал

Значајан комерцијални потенцијал

Можда мислите да ваша идеја има добар комерцијални потенцијал, али нешто друго је важније: и други људи морају тако мислити..

Значајан комерцијални потенцијал значи перспективу продаје и зараде у довољно великом обиму да сав ризик који генерише ваша идеја вреди преузети.Нарочито ће предузећима бити потребни снажни докази да ће се ваш производ продати, јер ће они можда морати потрошити милионе евра да би га пласирали на тржиште. У послу не постоји загарантовани победник. За сваки нови производ који се добро продаје биће и других нових производа који се слабо продају.

Оно што ће већина компанија тражити је:

  • Нешто што им може дати (обично преко јаке ИС) доминантну или чак монолопску позицију на тржишту.
  • Нешто што ће потрошачи желети више од конкурентних производа.
  • Нешто што нуди добар повраћај инвестиције.

Нешто што нуди јасан пут са малим ризиком до тржиштаИз вашег истраживања и испитивања, које доказе можете представити компанијама или инвеститорима да ваша идеја има потенцијал да задовољи ове критеријуме?

Као смернице, нови производи имају тенденцију да се сврстају у три широке категорије:

  • Изузетни производи који доминирају на свом тржишту и постављају нове стандарде.
  • Добри али незанимљиви производи који нуде могућност предузећу да повећа профит или тржишни удео..

Обичне производе који нуде само још један избор међу алтернативама.

У коју категорију би већина људи сврстала вашу идеју?
Морате проценити свако мишљење које сте добили од стране самог пословног окружења или појединаца са експертским знањем релевантних тржишта. Недостатак доказа у корист ваше идеје може значити једно од три ствари:

  • Комерцијални изгледи за вашу идеју суслаби.
  • Вашој идеји је потребно поновно преиспитивање да би била комерцијално одржива.
  • Ваша идеја може успети једино ако ви постанете предузетник и сами је изнесете на тржиште.
ZIS