Мала и средња предузећа

Како жиг доприноси у стварању добре репутације једне фирме: искуство српске фирме Протекс д.о.о.

„Правно лице “Протекс“ д.о.о је заштитило знакове жигом, због могућности да спречи конкуренцију да користи исти или сличан знак и да би коришћењем свог жига градио препознатљивог на тржишту.

Имали смо случај коришћења жига који је веома сличан нашем за ракују коју производимо. Да нисмо на време реаговали у спречавању, смањила би нам се продаја и изгубили бисмо углед код дистрибутера и код крајњих купаца. Проблем је у квалитету робе коју је конкуренција паковала. Лошији квалитет њихове робе је увео пометњу код купаца.

За стицање препознатљивог робног имена и имена које одаје поверење код потрошача, потребно је време. Бесмислено је улазити у посао, а не заштитити име или изглед знака којим ће се у пословању користити и којим ће се обележавати производ. Након дужег периода коришћења заштићеног знака, уколико је он постао и бренд, повећава се цена самог производа, као и фирме – носиоца жига, па и самог жига. Ово из разлога јер жиг представља вредност тј. нематеријалну активу привредног субјекта. Зато, након стицања препознатљивости на тржишту, у случају продаје фирме или жига, може се лакше и једноставније доћи до прихода.

Од 2003. године од кад постоји производ, и истовремено тече власништво над жигом истог, до данас смо успели да на терену где се врши продаја, постанемо препознатљиви по визуелном изгледу паковања и стекнемо поверење купаца. То нам много значи из разлога што сад лакше позиционирамо робу у малопродајним објектима у регионима где постојимо дужи низ година, зато што потрошачи већ сами траже нашу робу, више него робу од других сличних произвођача. Самим тим нам се полако и повећава промет, као и маржа. Сад можемо себи да дозволимо да за нијансу будемо скупљи од конкуренције, односно да имамо мало већу зараду по јединици производа.

Повремено, претражујемо базе жигова и индустријског дизајна и то ради праћења нових идеја и дешавања код конкуренције.“

Милош Живановић, власник ПРОТЕКС Д.О.О

Искуства српских компанија

Сазнајте из прве руке приче српских компанија о искуству са интелектуалном својином