Назад на почетак Приручника

Приручник за проналазаче

Стратегија за прототипе

Завршени или прототипи за презентацију

Ово су прототипи које ћете користити да демонстрирате вашу идеју другим људима – посебно потенцијалним инвеститорима или корисницима лиценце. Они треба да изгледају и да раде што сличније готовим производима. Главни разлози су:

  • Већина потенцијалних инвеститора или корисника лиценце ће желети да види идеју са што је могуће мање нерешених проблема зато што то смањује њихов ризик.
  • Мало људи има способност да погледа груб рани прототип и замисли готов, квалитетан производ.
  • Што је ваш прототип ближи готовом производу више ћете научити о дизајну, производњи и трошковном аспекту ваше идеје. Ово знање ће бити непроцењиво када треба да уверите друге у техничку и комерцијалну одрживост ваше идеје.

Можда вам је потребна професионална помоћ да направите готов прототип: на пример, од дизајнера производа или компаније специјализоване за прототипе. Трошкови могу бити исплативи ако омогуће другима да потпуније разумеју (а) потенцијал вашег проналаска и (б) ваш сопствени професионализам и посвећеност.

Међутим, ако користите професионалце покушајте да спречите непотребне трошкове. Дизајнирање и прављење потпуно оригиналног прототипа ће бити скупо. Коришћење барем неке стандардне индустријске компоненте или делова „позајмљених“ од постојећих производа могло би бити много јефтиније. Морате одредити буџет који балансира квалитет и приступачност и увек морате довести у питање било који предлог који значајно увећава трошкове за занемарљиву добит у функционисању или изгледу.

 

ZIS