Назад на почетак Приручника

Приручник за проналазаче

Правци експлоатисања

Компаније за промоцију проналаска

Неке компаније би желеле да мислите да постоји пета опција – да им платите да изнесу вашу идеју на тржиште. Будите врло опрезни у вези са опхођењем са било којом таквом компанијом.

Компаније за промоцију проналаска имају тенденцију да послују на приближно исти начин.

  • Понудиће да вам дају мишљење о тржишним изгледима ваше идеје, уз накнаду од неколико стотина евра..
  • Углавном ће вам доставити врло повољан извештај, који помиње мало или уопште не помиње стање технике. (Није у њиховом интересу да вам говоре о стању технике!)
  • Тада ће вам рећи да вам уз накнаду од неколико хиљада евра могу помоћи да пласирате своју идеју на тржиште..
  • У многим случајевима, њихова „помоћ“ представља нешто више од суштог канцеларијског материјала и листе адреса компанија, које морате сами да контактирате.
  • Често ће промотeр проналаска имати седиште у другој земљи од ваше, што би вам отежавало тражење надокнаде..

Ове компаније не раде нужно против закона. Често су њихова правила и услови мудро написани тако да буду са праве стране закона. Притисак власти с времена на време принуди поједине компаније на затварање али је само питање времена када ће друге заузети њихово место.

Непоуздане компаније за промоцију проналазака успевају само због наивности неких проналазача, тако да морате бити сумњичави према сваком ко хвали ваш проналазак и нуди да га изнесе на тржиште о вашем трошку. (Може бити поучно да на Интернету потражите њихово пословно име или да користите термине за претрагу попут „превара у вези с проналаском“, „промотер проналаска“, „компанија за проналаске“ итд. Такође, можете тражити савет од Тржишне инспекције.) Као опште правило, држите се подаље од било које компаније која жели ваш новац али не дели ниједан ризик.

Иако легитимне компаније могу такође да наплате надокнаду за оцењивање ваше идеје, даље не би требало да захтевају било какве велике надокнаде. Они ће одбити највећи број идеја који им се нуди, желећи да преузму ризик само за неколико идеја које се појаве у току године. Ако они искрено мисле да ваш проналазак има добре изгледе, пракса која је више етичка је да траже споразум са вама који им обезбеђује део будућег профита. Другим речима, они ће добити своју награду од продаје проналаска, не од вас.

 

ZIS