Назад на почетак Приручника

Приручник за проналазаче

Бизнис план

Проналажење и прилажење компанијама

Ако желите лиценцни уговор са компанијом, морате:

  • Наћи праве компаније.
    Прићи им на прави начин.

Проналажење погодне компаније може бити теже него што мислите, зато што је најмање вероватно да ће велике, познате компаније желети да имају посла са проналазачима.

Многи проналазачи такође праве грешку тако што прерано контактирају компаније. Требало би да имате:

  • Детаљно проучено тржиште за вашу идеју.
  • Готов прототип.
  • Доказе да ваша идеја има комерцијалне (не техничке) предности.
  • Добро увежбану презентацију која вам омогућава да уграбите сваку прилику да прикажете те доказе.

 

Велике компаније

Многи проналазачи контактирају само најпознатије компаније на својим циљним тржиштима. На жалост, врло мало компанија искрено прихвата идеје дошле са стране. Када су одбијени од свих великих имена са своје листе, многи проналазачи немају идеју шта следеће да раде.

У ствари, постоји неколико разлога зашто би било боље не прилазити великим компанијама уопште.

  • Многе су толико велике да налазе да је неефикасно да имају посла са појединцима и врло малим компанијама.
  • Већина ће добити много нежељених идеја. Оне се врло ретко сматрају приоритетом и стога могу аутоматски бити одбијене.
  • Већина ће бити задовољна својим постојећим методом за прикупљање нових идеја.
  • Чак и велике компаније страхују од парничења са проналазачима који их оптужују за крађу ИС. Најједноставније решење је да уопште немају посла са проналазачима!
  • Што је већа компанија, то морају да планирају на дужи рок унапред. Може им бити немогуће да нешто ураде неколико година чак и са добрим проналаском.
  • У њиховим условима – промет мерен у стотинама милиона евра – повраћај од вашег проналаска или производа може бити премали.
  • У великим компанијама може бити потребно доста времена да се ствари десе – често предуго за проналазача коме понестаје средстава.

 

Мање компаније

Чак иако је ваш крајњи циљ лиценцни споразум са великом компанијом, може бити добра стратегија да се почне са мањом компанијом. Мање компаније често имају већу способност да се брзо мењају и иновирају и обично је лакше доспети до њихових кључних људи који доносе одлуке.

Наравно, постоји много више малих компанија него великих, тако да би требало да имате далеко више прилика да покушате.

Осим тога, већина великих компанија има мале компаније за добављаче, те ваш најбољи пут до велике компаније може бити преко једног од њихових снабдевача.

Можда можете да нађете малу компанију која је специјализована у вашој технолошкој области и има ресурсе сразмерно потребама новог производа. (На пример, производња опреме погодне за релативно мале обиме производње.)

Један недостатак мањих компанија је то што имају мање новца од великих компанија. Стога им се можда допада ваш производ и желе да га лиценцирају, али може им бити тешко исто колико и вама да финансирају његов развој.

Могуће решење за вас је да радите у блиском партнерству са малом фирмом, тако да је терет развоја подељен. Информације се такође могу делити, тако да проналазач који ради заједно са малом компанијом може извући значајну корист тако што ће бити боље обавештен шта се дешава – чак и уколико је напредак спор.

Други недостатак је то што су мање компаније мање познате, стога може бити тешко препознати оне које би могле бити (а) заинтересоване за ваш проналазак и (б) способне да ураде нешто позитивно с њим.

Решење може бити да се пријавите за помоћ саветницима за бизнис и технологију, запослених код локалне или регионалне државне управе, чији је посао да буду упознати са сектором малих и средњих предузећа (МСП). Они ће такође знати за шеме финансирања за које би ваш пројекат могао бити квалификован ако бисте удружили снаге с малим бизнисом.

(Такође, постоје приватне компаније и консултанти који нуде да уговоре „business-to-business“ састанке. Често се плаћају високе накнаде и може бити тешко да се предвиди да ли ћете за уложен новац добити очекивану вредност. Може бити разумно прво пробати све могуће ресурсе јавног сектора, од којих ће многи бити бесплатни.)

 

Бизнис план
Проналажење и прилажење компанијама

< Назад на све области и прву страну Приручника

ZIS