Назад на почетак Приручника

Приручник за проналазаче

Састављање тима и потрага за средствима

Извори финансијске помоћи за проналазак

Постоји врло мало извора финансијске помоћи за проналаске и проналазаче. Међутим, постоји бројни извори помоћи за иновативне мале компаније. Стога, може бити корисно оснивање компаније за експлоатацију вашег проналаска. Као компанија са проналаском на одговарајућем степену развоја, можете имати право на одређену асистенцију.

(Циљ ваше компаније може бити или да направи и прода готов производ или да развије проналазак до тачке где велике компаније могу инвестирати у њега или да узму лиценцу од вас.)

 

Прикупљање финансија

Прикупљање финансија за проналазак је скоро увек тешко али не и немогуће. Што је нижи ризик за инвеститора, боље су ваше шансе да ћете добити финансирање. Постоје две врсте финансирања – и обе вам могу користити:

  • Инвестирање „породице и пријатеља“. У врло раним фазама проналаска, ваша једина нада ће вероватно бити сразмерно мали износи новца од људи који (а) вас знају добро (б) су спремни да ризикују у нади да ће им ваша идеја касније донети добит за малу инвестицију сада. Други инвеститори вероватно неће бити заинтересовани јер има первише „непознатих“ и ниво ризика је превисок.
  • Формалне инвестиције. Већи износи за финансирање могу бити доступни када ваш проналазак има (а) разумно осигуране изгледе за успех – можда демонстриране продајом конкретних производа – и (б) бизнис план (Део 7).

 

Колико вам новца треба?

Тиме што траже нереалистичне суме, многи проналазачи доводе у питање своје шансе да буду финансирани – и тражити премало може бити нереалистично исто као тражити превише.

Важно је израчунати трошкове развоја проналаска што потпуније и тачније. Ово може да буде тешко али било ко са искуством оцењивања инвестиционих предлога ће одмах знати да ли сте се потрудили.

Може бити корисно да тражите низ професионалних савета да бисте идентификовали све трошкове укључене у развој новог производа или технологије. Ако то никад раније нисте радили, може бити лако да пропустите или подцените важне трошкове.

Не морате да израчунате све до последњег динара али морате да презентујете цифре тако да неко са искуством може да погледа и каже „Да, то је отприлике тако“.

На пример, значајна ставка у буџету могу бити трошкови патентирања. Она тежи да буде прилично предвидива у току неколико година, те би требало да можете да добијете реалистичне цифре од вашег патентног заступника.

Може да одмогне ако тражите новац за трошкове живота. Многи финансијери ће видети ово као повећање њиховог ризика а смањивање вашег. И ако мисле да нисте спремни да се жртвујете за свој проналазак могу да се запитају о вашој посвећености. Ако мислите да је неопходан неки лични приход морате га оправдати у свом бизнис плану.

 

Да ли вам је уопште потребно екстерно финансирање?

Циљ бизниса је да ствара приход а не да троши новац, према томе идентификујте сваки могући начин за смањивање трошкова пре него што закључите да вам је потребно екстерно финансирање.

На пример, кључ за успех многих проналазака је вешти маркетинг. Ако добијете наруџбине за свој производ пре него што је произведен, можда вам не треба екстерно финансирање. Чак и ако ваше наруџбине нису плаћене унапред, доказ о њима би требало да олакша узимање кредита од произвођача или да вам омогући да вас можда банке покрију док купци не плате. Такође можете понудити попуст купцима за рано плаћање.

Ваш профит на почетку може да буде мали, али (а) успешно ћете лансирали свој производ и (б) потрошићете само онолико колико кошта да производ продате, а не онолико колико кошта да га направите.

 

ZIS