Prava intelektualne svojine

Vesti

O nama

Informator o radu

Registri

Propisi i dokumenti

Povreda prava intelektualne svojine

Lista zastupnika

Napomena

26. APRIL – SVETSKI DAN INTELEKTUALNE SVOJINE

26. APRIL – SVETSKI DAN INTELEKTUALNE SVOJINE

25. april 2019.

VEŽBAJTE ZA ZLATNU MEDALJU: INTELEKTUALNA SVOJINA I SPORT

BRŽE, JAČE, VIŠE! Polet da testiramo naše mogućnosti, uzbuđenje takmičenja kao i zadivljenost koju osećamo kada gledamo obične ljude kako postižu sportske podvige, hrani našu fascinaciju sportom hiljadama godina.

Svakog 26. aprila slavimo Svetski dan intelektualne svojine da bi se podsetili uloge koju intelektualna svojina ima u podsticanju inovacija i kreativnosti. Ove godine, kampanja za Svetski dan intelektualne svojine pod sloganom „Vežbajte za zlatnu medalju“ bliže se bavi posmatranjem sveta sporta sa druge strane. Istražuje kako inovacije i kreativnost kroz prava intelektualne svojine koja ih ohrabruju i štite, podržavaju razvoj sporta i uživanje u njemu širom sveta. Univerzalne sportske vrednosti koje uključuju izvrsnost, poštovanje i fer plej, čine sport privlačnim celom svetu.

Danas, zahvaljujući napredovanju u emitovanju i komunikacionim tehnologijama, bilo ko i bilo gde može da prati sportske aktivnosti tokom 24 sata uživajući u takmičenjima svojih omiljenih sportista i timova, a da ne mora da izađe iz kuće. Sportovi su postali globalna industrija vredna milijarde dolara kroz koju se generišu investicije za sve što je potrebno sportu – od sportskih stadiona do mreža za emitovanje, sport zapošljava milione ljudi širom celog sveta, a zabavlja i mnogo više.

Poslovni odnosi zasnovani na pravima intelektualne svojine pomažu da se osigura ekonomska vrednost sportova. Oni, sa svoje strane, stimulišu rast privrede omogućavajući sportskim organizacijama da finansiraju događaje u kojima uživamo i obezbeđuju sredstva za ulaganje u razvoj sportova.

Pogledajte kako poslovi u vezi sa sportom koriste patente i dizajn da unaprede razvoj novih tehnologija, materijala, treninga i opreme da bi se pomoglo postizanju sportskih ciljeva i dostizanju rezultata koji oduševljavaju sportske obožavatelje širom sveta. Saznajemo kako žigovi i brendiranje dovode do maksimuma komercijalne prihode od sponzorstva, trgovine i licencnih ugovora. Ovi prihodi doprinose organizovanju sportskih događaja na svetskom nivou, kao što su Olimpijske igre, i obezbeđuju da se sačuva vrednost i integritet ovih spektakularnih događaja. Vidimo kako izuzetne ličnosti u sportu mogu da generišu prihode od sponzorskih ugovora sa nosiocima žigova ili licenci i kroz pokretanje svojih sopstvenih brendova, što kao sportisti čine. Istražujemo kako prava za emitovanje povezuju sport, televiziju i druge medije koji navijače još više približavaju sportu i sportskim događajima. Pažljivo pratimo kako neki značajni tehnološki napreci, kao što je slučaj sa robotikom i veštačkom inteligencijom, vode promenama u pristupu razvoja svih sportova i pojavi novih.

Ovogodišnja kampanja je mogućnost da slavimo naše sportske heroje i sve ljude širom celog sveta koji inoviraju iza scene da bi unapredili sportske rezultate i popularnost sporta globalno. Pridružite nam se u slavlju moći sporta da okupira ljude i inspiriše ih da inoviraju i ujedine se u pomeranju granica ljudskih dostignuća.

Više o aktuelnim temama u vezi sa intelektualnom svojinom u sportu i ovogodišnjoj kampanji Svetskog dana intelektualne svojine možete videti na linku Svetske organizacije za intelektualnu svojinu WIPO.